Friday, May 11, 2012

Anak lagi...

Eh? Anak lagi??? haaa...yela,da lame x mengupdate blog kan..skali yg terupdate adalah bilangan anak aku.Azra Aisyah..haha..memang org ckp aku ni bakal kilang anak. ok lah tu..Dah tentu baka ibu ayah aku baka kilang anak...adek bradek aku je dah 8 orang...Baka suami aku lagi?? 7 orang..hah,amek kaw!!! Hahaha...Baru lah meriah sikit... Nak2 suami nak anak ramai stok2 kilang jugak... Dah tu jadi bini da tak gheti2 lagi nak proses,hehe.. Sebenarnye berape bilangan anak tu x penting. Apepun berbalik lah pade setiap pasangan hubby wifey berape yg korang nak. Ade org nak ramai coz mmg dah terbiase dgn family ramai,adek bradek ramai>>> aku lah tu..tapi ALLAH tentukan kite dapat sikit..semua tu rezeki ALLAH..terima je lah dgn lapang dada..begitu jgk sebaliknya..ade yg nak sikit..1,2 dah cukup..jenis memang terbiase family sikit..ade yg fikir kewangan,bajet2 sikit lah bilangan anak...takut x cukup nak menyara anak..yes!!!betul tu..tapi aku sangat2 x sokong pendapat dan kata hati tersebut..kita melahirkan anak niat yg paling penting..niat nak menambahkan bilangan umat Islam dan umat Nabi Muhammad s.a.w, niat nak mendidik anak supaya taat dn beriman pada ALLAH. Kalau belum lahir lagi anak tu tapi dah set dalam kepale takut x cukup menyare anak2,kalau mcm tu memang x cukup lah kan..so,mindset dan nawaitu sgt penting ok...Mcm suami aku,awal dah ckp anak tu rezeki...kadang2 aku takut jgk ramai anak..aku dgn x kejenye..tapi die sgt memainkan peranan suaminye mengingatkan aku balek yg Allah berfirman jangan takut akan ramainye anak sebab itulah rezeki...so?ape yg nk ditakutkan? Allah dah janji...Allah xkan seksa hambaNYA.Semuanya ada hikmah...ape2pun berbalik pada ALLAH.. Ok,dah penat mengomel2,mentang2 Azra tido..Adam pulak pgi ikot tokde die pgi muar...so,menghadapkan diri lah dpn lappy cousin ni. kalo x hanye dpt menghadap kejap2 jelah layan fb..seronok ade anak...anak ni lah penghibur..sampaikan org pun dok sibuk nak berebut anak aku..kadang2 aku ni serba salah..atok sini tnye,atok sane tnye,atok sedare tnye,moyang tanye,makcik tanye,pakcik tanye...tapi itulah lumrah hidup..anak2 memang akan disayangi..sbb diorang memang comel kan... anak2...mudah2an la anak2 kite diberkati,menjadi anak soleh dan solehah,menjage solat,keimanan yg kuat dan taat perintah ALLAH..AMIN.....

No comments:

Post a Comment